tisdag 3 februari 2009

Kalif, min räddning

Gårdagens ridning, jag och Lisa hamnade i samma grupp. Ingen av oss är helt säkra på ridning så nerverna spelade lite. Men kalif var våran räddning, världens snällaste häst! Förra gången hade jag en snäll häst men tyvärr ville han inte trava när jag ville. Kalif däremot travade hur lätt som helst. Jag kände mig nästan som en expert, ja nästan.

17 grader ger lätt en natt utan sömn. Jag var inte ensam om att frysa men hur mycket vi än tjatar på att elementen inte funkar görs ingenting. Förhoppningsvis får de upp ögonen innan vi sover sömnlösa varje natt.

Bredbandet till min dator funkar fortfarande inte vid min säng så jag sitter i ett fönster och tittar ut över Stockholmstrafiken och högkvarteret.

Idag skulle dagen se ut som vanligt, Rep, MX, Ridning, men inte för oss tjejer. 11.45 gick minibussarna till Livgardet i Kungsängen för ett inspirationsmöte för NVK, Nätverk för värnpliktiga kvinnor. Alla tjejer som har ryckt in i Januari detta ¨r var samlade för ett litet möte om vad NVK är för något. För vår del i LDK var inte detta tilll någon nytta eftersom vi är maoritet tjejer och nätverket startades för de ensamma tjejerna med endast killar runt sig. Men visst är det en god tanke om att hitta på någonting tillsammans, som t.ex bowling. Det vore kul att prata om vad andra håller på med, vår utbildning skiljer sig en del från de andras. Tjejen som höll i halva delen av mötet hade gjort värnplikten för några år sedan. För henne var killarna ett problem men min åsikt lyder: Om man har musiken gemensamt och går en utbildning som vi gör ligger alla på samma nivå. I en orkester får ingen vara bättre och sticka ut så därför funkar det alltid att blanda tjejer och killar i musiksammanhang, alla har samma krav.

Dagens läxa: Kunna Nationalsången och Kungssången utantill tills i morgon.

Sängen väntar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att du fick en snäll häst idag!!