måndag 9 februari 2009

Bonus är inte kul...

I går var det ytterligare en soft dag. En ridlektion som började med hästen Metropol men eftersom alla hästar blev galna när de galopperade bytte Stenquist häst till Nils eftersom han krånglade en del. Då fick jag rida honom sista halvan, det var andra gången jag red honom.
Men i dag hade jag hästen Bonus som gör som han vill. Jag drog och slet och försökte få honom att gå i mitt tempo, men icke sa nicke. Han vill följa efter och vara nära alla andra men nackdelen är att Bonus gärna biter den framförvarande hästen om den är för nära. Mina händer värkte efter och jag var inte glad på Bonus. Tack och lov att jag inte kommer ha den hästen, han är redan paxad.

Kvällen har bestått i att lösa andras kärleksproblem, spelat piano och för tillfället prata med min älskade Axel.

Sängen kallar, God natt.

Inga kommentarer: