lördag 7 februari 2009

Helgtjänst dag 1

En bra sak med att göra helgtjänst är att det är mycket lugnare på området och i matsalen men det bästa är att vi får efterrätt! Idag var det chokladpudding till lunchens efterrätt, snacka om att jag blev glad!


Ett ridpass på morgonen där vi äntligen fick galoppera, tyvärr gick det sisådär för min del, jag galopperade med hästen till en början men sen villen inte "Jazz" göra som jag tänkte. Ja alltså tänkte, jag gjorde nog lite fel med kroppen så han fattade inte. Synd att inte hästar är tankeläsare...




Ännu en soft dag. Är i tjänst nu men har egen tid till övning m.m fram till fyra då jag slänger mig i duschen. Axel är nämligen i stockholm i dag och vi ska sova överpå hotellet som är billigare för värnpliktiga. Det är nog det jobbigaste med lumpen, längtan till Axel.

Namn på hästar jag ridit så att jag själv kommer ihåg :) :




  • Oscar


  • Kalif


  • Impuls


  • Nils


  • Jazz






Inga kommentarer: