onsdag 18 februari 2009

Lång period

Tredje dagen närmar sig sitt slut...
I morgon är det torsdag, det betyder pannkakor och ärtsoppa till lunch.

Igår gjorde jag min första avsittning på fel sätt, jag ramlade alltså av hästen. Opal, hästens namn, var lugn och seg under hela ridpasset så jag trodde inte det var någon fara med att galoppera honom men sen gick det som det gick. Första gången fick jag upp honom i en fin galopp som inte varade vidare länge tyvärr. När jag skulle försöka senare fick han ett ryck! Pang så bockade han och bara rusade, det fanns ingen chans för mig att hålla mig kvar. jag ramlar till höger in i med huvudet i väggen och slår i rumpan i marken, har fortfarande ont i rumpan och kan inte sitta på alla sätt. Luften försvann och huvudet började dunka rejält, men sånt é livet om man ska va fin får man lyda pin heter det väl. De som såg på sa att det var ett rejält skutt och en rejäl smäll, jo jag märkte allt smällen kan jag säga. Jag blev också 75 ronor fattigare, typiskt.

Dagens MX gav grunderna till vårt fotfig, deadline 14 Maj. Det kommer bli skotcoolt men mer säger jag inte ;)

Just det, har ni några frågor om vad som händer här som ni saknar så skriv frågorna i kommentarer så ska jag svara!

Over and out

Inga kommentarer: