torsdag 29 januari 2009

Hem ljuva hem

Sitter nu på tåget och har 50 minuter kvar hem, härligt. Idag har vi träffat en sjukgymnast som gått igenom hur vi ska träna för att förebygga skador och på eftermiddagen drog fredagsrutinen igång! Städa städa och åter städa, det ska jag inte göra när jag kommer hem i alla fall. Alla lister, bakom skåp, på skåp, i kylskåpet, under sängar, toaletter, kalka av allt med kalk och resten som måste göras. Vi hann inte ens klart allt på 1 timme och 15 minuter eftersom det var så mycket lister! Visiteringen drog över på tiden och vi alla stod och hoppade på stället när klockan passerat 16.00 nervösa för att missa tåget 17.15. Men nu sitter jag här och har sovit hela resan med öppen mun. Man får väl bjuda lite på sig själv ibland :)

För de intresserade har vi också fött det första datumet på beridna högvakten: 21 April
Men det är inte säkert att jag kommer vara med just då. Vi är tre hornister men endast två kommer gå med på de beridna högvakterna, vi kommer att sirkulera runt. Men deppa inte för detta, vi kommer göra sammanlagt 45 beridna högvakter under detta året så jag kommer hinna vara med och till och med hinna tröttna på det säkert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej annis!
Å coolt, när du har sån där rid grejs ska jag komma och titta! :D med flaggor och skrämma hästen ;D haha nej då!
Kram Lusen!

Anonym sa...

Jag kommer lugnt komma och se på dej någongång. Värsta grejen ju ;D