fredag 6 februari 2009

Nils

Nu kommer ännu en snabb uppdatering på dagarna jag har bakom mig. Men idag blir det extra spännande eftersom jag kommer lägga upp en massa bilder!

Nils var hästen jag red på i går, en skimmel, alltså en vit fanfartrumpetarhäst. De vita hästarna går i första ledet efter två slagverkare och de är de enda som har vita hästar i kåren. Nils var en mycket snäll häst och gjorde som jag sa. Äntligen har jag lärt mig att komma upp på hästen själv. Det är faktiskt uppsittning som jag är mest nervös för innan ridpasset eftersom hästarna är ENORMT stora! Nils är en av de största och jag klarade det!

Gårdagens morgon bestod av GSU; grundläggande soldatutbildning. Vi klädde på oss skuddsväst, stridsväst, packad stridsväska och hjälm för att gå ut i skogen och koka vatten. För att ta det mer detaljerat: Vi gick på två kolonner ut i Stockholms "skogarna", alltså en liten dunge, och satte oss gruppvis i Igelkottsformation. Och ja vad är nu en igelkottsformation? Jo, chefen sitter i mitten och de som bildar en ring runt jobbar två och två med vattnet. En sitter innåt och kokar vatten och den andra sitter vänd utåt för att spana efter fienden. Chefen bara bestämmer och kan beordra någon att koka vatten åt sig själv. Vi stötte faktiskt på en fiende! Lite längre bort i dungen fick några dagis barn syn på oss!
- TITTA, jägare! skrek de.
Men vi slogs in i det sista och vann striden till slut. Nöjda och belåtna vandrade vi sedan tillbaka till K1 och åt pannkakor till lunch.

Doktorbesök: Ett doktorbesök hanns med på eftermiddagen i går. På grund av att jag ibland kan vara lite för yr och bli svimfärdig ville läkarenta ett litet snack. Det beslutades att jag skulle göra ett återbesök på Kils vårdcentral så snart som möjligt för att uppfölja det senaste ärendet. Men foten var det också problem med... Jag har fått en så kallad tryckskada uppe på vänstra foten eftersom jag har hög hålfot och kängorna är väldigt smala. Detta märkde jag i lördags när jag vaknade och "kände" att jag inte hade så mycket känsel på utsidan av vänstra foten, domningar kallas det. Men nu försöker jag att inte belasta denna klämda nerv och plåstrar alltså runt den så att den inte ska belastas. Usla kängor! Jag hoppas de kommer bli bekväma någon gång.

Idag: Hm, Tutti rep på morgonen i Hovstallet, simning i badhuset och sedan plugga ridteori. En slapp dag men jag är väldigt seg i huvudet efter simningen. Men nu ska jag ägna tid åt att lägga upp en massa bilder så ni ser hur jag har det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske också har kristallsjukan! :D