fredag 20 februari 2009

SR.se


Snart är helgen här och vi har helgtjänst likså nästa helg. Sedan får vi åka hem.

Eftersom min kära far lyssnade på P4 Värmland i morse där de sökte bloggare från värmland tänkte han givetvis på sin dotter i stora Stockholm. Mig. Ett mail skickades till Värmlands radios morgonprogram adresserat från Niclas Edlund. En röst läser upp mailet och min blogg är nu publicerad för alla lyssnare. Kul! Dock räckte det inte att nämna den en gång utan senare vid evenemangstips knöt de ihop påsen med mitt namn ytterligare en gång. Tänk att man har varit med i radio, på sätt och vis. Och nu för alla er som läser bloggen för första gångenoch är intresserade. jag heter alltså Anna och kommer från sköna Kil. Just nu bor jag på ett logement med 6 stycken till i min pluton. LDK, Livgardets Dragon musikkår, är en beriden musikkår inom försvarsmakten. Jag gör värnplikten som beriden musiksoldat, det betyder att vi rider samtidigt som vi spelar. Under detta år i Stockholm kommer vi att göra 45 beridna högvakter, 10 fothögvakter och mycket mer runtom i Sverige och världen. Håll ögona öppna, kanske kommer vi till din hemort. Vi är 14 värnpliktiga och 14 anställda musiker. Det vi sysslar med är att repa, rida och Marsch Exercis. För er som är mer intresserade finns hemsidan http://www.beridnahogvakten.se/index.php
och
http://www.ldk.nu/
Kika in!
Har ni frågor??? Maila eller kommentera!
Mailadress: miss_edlund@hotmail.com

Tack för att ni tittar in.

Dagens verksamhet: Tuttirep på morgonen, jag glömde några noter kvar på logementet så det var bara att ta bussen tillbaka och hämta dem. Sen MX med fortsatt Fig övning, coolt ska jag bara säga. Och sist men inte minst, fredagsrutin. Vis städade överallt, alla lister och alla vrår. Nu har jag sett på Let's Dance, jag som inte ens gillar det...

I morgon har vi en timmas sovmorgon och jag har inte hunnit öva i dag än! Typiskt, det får bli långövning i morgon.

God natt alle sammans

2 kommentarer:

Lena sa...

Hej Anna, det e Annelie som skriver nu. Roligt att läsa din Blogg, nu ska jag följa den när jag kommer hem..efter att ha LAGAT min krashade data:-( suck jaja thats life.
Hoppas du kryar på dig snabbt, och att ngn hade halstabl att låna dig eller va det nässpray;-) Oj vad ont du måste fått när du ramlade av hästen ajaj.. ne nu ska jag sluta. vi har haft ngra underbart härliga dagar här i vackra värmland men i morn bär det av hem mot Uddevalla igen. Pierre o Jennifer hälsa till dig, dom kom hem fr Usa i dag.Tack för trevligt samtal i dag m dig;-) Sköt om dig så hörs o ses vi kanske snart igen KRAMIZZAR fr Annelie

Anonym sa...

Coolt tjejen!