måndag 2 mars 2009

En låååång vecka

Ännu en gång har jag hittat fram till datorn och min blogg, dock en fördröjning denna gång.

En vecka med stalluppgifter kan ta kål på människan, nästan. Trötta är vi alla, det lovar jag. Men den har också upfyllt många underbara timmar. Jag har stött på ett lugn som jag endast känner en solig dag i skidbacken. Ett lugn som sträcker sig efter utfodringens slut då alla hästar har gnäggat efter väntan på mat och sedan står och äter. Ett lugn som spridit sig över hela stallet och in hos varje människa som vistats i stallet. Jag brukar, efter den hetska utfodringen då alla hästar känner på soig att mat är på gång och de tycker man är för långsam, och bara njuta av lugnet innan jag greppar sopkvasten för att sopa ännu en gång. För att orka igenom en dag som denna var man tvungen att ta en dag i taget och nu i efterhand känns det väldigt skönt att tänka tillbaka på vad man gjort. Det har absolut inte varit en ogjord vecka för nu vet jag att jag inte vill jobba i ett stall och mocka hela dagarna. En vecka räcker, nu återstår bara att rida och kela med hästarna och det står jag verkligen ut med :)

Förutom allt detta har vi också haft vår första konsert! I dag var det bataljonschefs byte för Livgardets dragonbataljon, där LDK är inräknat. En cermoni hölls där vi gjorde vår debut. Men den stora debuten var vår röda basker som vi bar så stolta dock utan att få bära den. Vi har inte gjort baskerprovet än så baskern ska lämnas in i väntan på godkänt resultat. När provet kommer vet vi ej.

Kvällens aktiviteter:
5 stycken av de anställda musikerna hade en konsert i en kyrka i Solna kl 18.00. Eftersm jag var den enda intresserade for jag iväg med tunnelbanan och blev varmt välkommen, vi var 5 stycken i publiken. Detta berodde på PR miss. Men en lyckad konsert med många vackra toner gav min kväll färg på tapeten. Ungefär en timma vid pianot med "skön" sång och nu sitter jag här efter att ha packat klart inför permiss i mogon kväll. En lång permission väntar oss, ända till på söndag. Mycket skönt efter denna vecka.

Dagens reklam: UKM, Ung Kultur Möts, i Forshaga hålls till helgen. jag sitter med i urvalsgruppen :D Kom och kolla!

Bilder kommer snarast så ni vet, nu ska jag bädda ner mig och ringa Axel. God natt alle sammans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!
Kul att få läsa om dig!!! Jag har äntligen hittat hit :)
Jag antar att du kommer hem under permissionen. Vi kanske ses....
Slit hårt med hälsan
Kram Moster

Anonym sa...

Åh, vad jag ville sett ukm. Attans att jag inte blir hemma förrän helgen efter det :(

Anonym sa...

Hej Anna !
Hörde dig på radion idag du var jätte duktig.
Hoppas baskerprovet gick bra. Hoppas att du inte längtar för mycket efter fisk och spenat.
Med vänliga hälsningar
Britta och Mats