måndag 9 mars 2009

Ett ovanligt samtal

Givetvis hör jag inte när telefonen ringer flera gånger om, är för inne i veckans första repetition.

Ett samtal från Sveriges Radio Värmland hittade till min mobiltelefon i dag. De sökte mig för en intervju till morgondagens morgonprogram, spännande! Sätt på radion 7.30 för att inte missa. De skulle ringa upp mig 7.40 och jag tror det blir direktsänt, jag är nervös! Intervjuen kommer handla om varför jag sökte till Livgardets dragonmusikkår som musiksoldat under min värnpliktsperiod. Och vad gör ajg här egentligen? Ja för er som inte förstår min blogg kommer ni förhoppningsvis få några bra svar i morgon om jag lyckas formulera mig för din smak.
Detta ska bli jättekul faktiskt! Om ni missar det går det att lyssna igen på deras hemsida.

Och till något annat...
Det ryktas om att vi kommer ha vårt baskerprov i morgon, en del av det i alla fall. Ingen vet vad det innebär eftersom det är ett nytt upplägg för LDK i år. Alla går runt och är nervösa. Dumt att vara nervös för något när man inte vet vad komma skall tycker jag men men.

Ikväll ska vi se på konsert i Konserthuset i Stockholm. Mnozil brass är en grupp grymma brassmusiker från Österrike om jag inte minns fel. Kolla youtube.com De är grymma!

Nu ska jag göra något vettigt som att öva. Hörs i morgon ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

En stolt pappa hoppas baskerprovet gick bra!!
Kram!!