torsdag 12 mars 2009

Två avsittningar och ett skadat finger

I går hade vi ridlektion med hoppövningar. Glömde tyvärr skriva om detta på bloggen i går men här kommer historien...

Jazz tilldelades mig. En fin häst men det var inte kans dag kan jag säga. Vi skulle hoppa för första gången i dag och det känndes lugnt eftersom jag smygövat senaste permisen hos Antonia. Till en början gick allt utmärkt och det känndes mycket bra. När vi skulle börja hoppa var han dock inte lika snäll. Han var lite seg och jag fick sparka på honom under hela lektionen. När första hindret närmade sig i trav stannade han istället. Jag tivingade honom att gå över och jag kände verkligen att jag hade kontroll. Galoppen däremot, han ville inte hoppa. Mot hindret var både jag och Jazz mycket laddade han ökade takten och PANG så satt jag på backen. En riktig tvärnit steget innan hoppet skulle komma. Upp på hästen igen och ladda. PANG. En gång till! Då hoppade sergant på och prövade. Till och med hon hade problem. Han vägrade hoppa och när han till slut gjorde det var det ett riktigt galet skutt. Hon berömde mig och sa att det var hästen som inte hae sin bästa dag. Men här sitter jag med en blödning i fingret efter att ha vridit det på något konstigt sätt. Jag höll nämligen kvar tyglarna.

Men men i morgon är det en stor spelning på slottet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad kul det var att ses. Hoppas det blir snart igen. Saknar dej, puss o kram!