söndag 30 januari 2011

Tillbaka i Nairobi

Jag har inte m,ycket tid men vill gora en snabb uppdatering for er, en mer detaljerad kommer om nagon dag hoppas jag.

Efter att ha varit i Rongo och och besokt en skola for dova begav jag och Linn oss till Homabay for att sova over hos en familj. De hade sin mart pa en stor kulle och vi hade en underbar utsikt over Victoriasjon, ni kan inte forestalla er. Det var som ett paradis. De andra grupperna fick andra uppleverser i andra byar. Det var blandade kanslor men vi ar anda nojda over att tagit igenom oss detta. Till familjerna akte vi lokaltrefik. En buss som har 11 platser fylldes med 23 personer sa det var riktigt trangt men spannade. Pa vagen til Rongo sag vi hur naturen andrades fran torra slattlandskap till ett underbart gron antur som knappt slar Sveriges. Langs vagarna passerar man sma byar och man ser maga asnor som bar vatten. Det storsta problemet i landsbygden ar vattnet, svart under de torra forhallanden nar man maste bara vattnet. Pa vagen tillbaka fran Rongo till Nairobi idag sag jag de forsta vilda GIRAFFERNA! Underbara varelser som jag hoppas se mer av.

En iaktagelse jag har gjort har i Afrika ar hur manniskorna petar sig i nasan. De ar inte blyga med det och stoppar garna in halva pekfingret nar man star och har en konvensation med dem, lite annorlunda fran hemma.

Men tiden tickar ivag och man kan val saga att jag tyckte det var skont att komma ut pa landsbygden och fa kanna den friska luften. Igar gick jag och Linn 4 timmar i solen sa jag har brant mig pa axlarna nu. Det var familjen vi bodde hos som visade oss sin farm och fiskebat, sa nu har jag sett apelsinerna hanga i traden.

Vi ses i Tanzania!!

1 kommentar:

Karin Stenqvist sa...

Åh så härligt det verkar!! Skicka gärna ett sms så kan jag ringa!