måndag 17 januari 2011

Puh!

Efter att nu har varit vaken i 26 timmar och i princip pluggat hela tiden är jag nu klar med tentan och sitter som en zombiepappas jobb. Men snart ska jag iväg och lämna in den. Tegelstenen som jag burit på ett antal veckor nu börjar lätta mer och mer från kroppen, men den kommer nog inte släppa taget helt förrän jag står med en godkänd tenta i min hand. Det som lättar just nu är att jag kan lägga all koncentration på välgörenhetskonferensen och Afrikaresan.

Fallet är det att jag om en vecka har satt mina fötter i landet Kenya och kommer att vara en mycket lycklig person. Afrika har som sagt varit en dröm att resa till men snart är drömmen uppfylld.

Nytt om välgörenhetskonferensen:
Ja nyheten som ni säkert redan lagt märket till är att jag har börjat kalla detta evenemang för "välgörenhetskonferens" då jag tycker att det ordet passar bäst. Sen hade jag sista körrepetitionen igår innan resan, bästa repetitionen hittills! Vi hade Ronny Johansson på besök som kompadejembetrummor och Magnus på gitarr och Björn på bas. Det svängde riktigt mycket, vi repade in första och sista numret men mer säger jag inte eftersom en del ska vara en överraskning för er.
Sen har jag fått klartecken från en trio tjejer som ska sjunga tre låtar för er. Det blir lite svensk folkmusik och sing-and-song whriter. De är riktigt duktiga så ni kommer att få njuta av de sköna tonerna.
Eftersom detta projekt har expanderat sedan jag först bestämde mig för att genomföra det har jag tagit hjälp av Frida Johansson för att vi ska kunna vara två med idéer och hon kommer ha koll på vissa saker när jag är iväg på resan.
Men en stor sak som saknas är ett tilltalande namn som skall tryckas på affischen. Idéer vi har haft är "En tid för Afrika" eller "Mitt hjärta Afrika" fast inget spikat än. Det ska vara kort och konsist, har ni några idéer, brainstorma då dem i kommentarfältet!

Men hej hopp nu ska jag ta mig i kragen och lämna in min tenta!

Inga kommentarer: