fredag 7 januari 2011

Dripp dropp

En av de bästa scenerna i alla disneyfilmer finns i Bambi enligt mig. Scenen där det smått börjar droppa och man hör små lätta droppljud som går över till en härlig sång där dropparna ger efter sig olika ljud. Regnet leker med skogens alla ting med en dans. Men att höra dessa droppande ljud hemma när denna scen INTE spelas på TV:n är inte lika kul.
Förra vintern hade vi problem med att det läckte in vatten i lägenheten. Nu har det börjat igen, tyvärr. De fina fönsterdekorationerna är nu utbytta mot bunkar som skall fånga upp vattnet så att inget förstörs. Förhoppningsvis läcker det inte in i kväll när jag kommer hem eftersom de skottat av taket idag, men man ska inte ta ut något i förskott.

Men inte ledsna miner för det. Jag har rensat bland många kort jag haft på datorn för att kunna framkalla en de. Jag fick ihop 400 kort som jag ska framkalla. För er skull har jag lagt upp en salig liten blandning i oordning. Lite smått och gott från de senaste 4 åren av mitt liv.


Mongoliet 2008, ute på landet där konstrasterna möts
Julen 2007 hemma hos pappa på förmiddagen

Efter snö kommer vår

Här gör Busan sig riktigt ren, ska vi få gäster kanske?

Mongoliet 2008, Dessa tält är bostäder som kallas gör Geer. I sådana bor landsbyggdsfolket och verkar trivas riktigt bra! Här är det inte ta om något eget rum till barnen.

Mongoliet 2008, Vi fann fina djur när vi hälsade på på landsbygden

Mongoliet 2008, Mitt inne i stan kör de med häst

Sommaren 2007, På västkusten, Sunna

Sommaren 2007, Här ser vi själva Sunna som man kan hyra om man jobbar i Karlstad kommun som mamma gör.

Kina 2008, På himmelska fridens torg i Peking någon månad efter OS

Kina 2008, Utanför den förbjudna staden

Mongoliet 2008, en titt ut under resan på transbiriska järnvägen

Mongoliet 2008, här lär vi oss spela hästfiol, strängar och stråke är gjort av hästsvans


Mongoliet 2008, På ett torg i UD som är huvudstaden i Mongoliet.



Kina 2008, Självkart ett besök på Kinesiska muren


Kina 2008, På flygplatsen stötte vi på honom, han skulle hämta upp några i OS räkning


Island 2006, Underbart vackert vattenfall

Island 2006, Underbar natur. Var där med mammas släkt då mormor fyllde 60 år

Island 2006, Ett av ställena vi bodde på

Italien 2010, Morgonpigga gruppen som gick på morgonvandringar innan frukost

Italien 2010, ytterligare ett Bungy Jump hopp på samma ställe som jag gjorde mitt första för 5 år sedan med Anna Johansson. Fast denna gången hoppade jag själv!


Italien 2010, Efter att ha racat i Gocart ställer "rally-brudarna" upp för en segerpose

Belgien 2009, Värnplikten, Utlandsresan till Belgien där pappa gästade oss

Studenten 2008

Julen 2007, liten tupplur hos pappa på förmiddagen

Värnplikten 2009, Jag och Kaskad posar

Värnplikten 2009, Färdiga för avmarsch!

Trysil 2010, Kusinerna med full energi


Studentbalen 2008, Utanför blue moon bar

Trysil 2010, Och Jonathan livar upp bilden med en knuff!

Trysil 2010, lite vila i backen

Trysil 2010, Gropen är just nu full med trötta kroppar som vill sola


Studentbalen 2008

Studentbalen 2008

Hösten 2008(tror jag), på pappas gård i Gunnita

Busan vintern 2010, i sin finaste charm

Värnplikten 2009, Slutet av fältveckorna

Värnplikten 2009, Jag och Kaskad i Uppsala inför framträdande

Värnplikten 2009, Sista beridna högvakten gjordes på Orkan

London 2009, Min och Axels första stora resa, vi träffade Einstein!

London 2009, London Zoo bjöd på Giraffer! Denna heter Ellish

London 2009

London 2009

Värnplikten 2009, på grönbeter träffar jag en lycklig Kaskad

Värnplikten 2009, I Belgien behöver man också vila ändå om man är soldat

Åbokryssning 2009, Stockholm skärgård

Mongoliet på besök 2008, Hemma hos Ida åt vi Tacos tillsammans

Värnplikten 2009, En av fyrtiofem beridna högvakter på Stockholms slott

Mammas trädgård våren 2008(troligen), härliga röda äpplen

Muckbalen 2009, självklart hade jag med mig Axel som kavaljer i Frack!

Inga kommentarer: