onsdag 5 januari 2011

Nedräkningen börjar

73 dagar kvar tills välgörenhetsgalan äger rum i Kil arena 19/3-2011 kl 14.00-18.00.

54 dagar kvar tills jag och alla andra som heter Maria har namnsdag(Anna Maria Therése).

18 dagar kvar tills jag går ombord på planet som tar mig till Kenya och min efterlängtade resa.

12 dagar kvar tills min hemtenta ska vara i toppskick och inlämnad.

1 heldag kvar på jobbet. Jag blev inringd till Vänerhamn förra veckan för lite extrajobb.

Ja man kan räka ner till allt. När jag närmar mig slutet av en tråkig bok håller jag oftast koll på hur många sidor det är kvar tills eländet är över. Att räkna ner till julafton gör vi alla omedvetet då vi ställer fram adventslusen för att tända ett ljus varje söndag. Själv tycker jag chokladkalendern är roligare än advendsljusen.

Men att det är 18 dagar kvar till den otroligt efterlängtade resan kan jag bara inte förstå. Tyvärr har det nog med att göra att innan jag kan börja tänka fullt ut på resan måste jag bocka av min tenta. Så efter 12 dagar kan jag förhoppningsvis slappna av lite för att bara njuta av stunden innan resan.

Den räkning ni däremot borde hålla koll på är de 73 dagarna som är kvar till välgörenhetsgalan. Som ni ser har jag skrivit ut tider för evenemanget. Det kommer att vara öppet hus mellan 14.00-18.00 där ni kan sitta och ta en liten fika i cafét, titta på fotoutställningen från vår resa eller hitta intressanta föremål hos försäljarna. Konserten startar 15.00 så det finns tid för att komma före och uppleva allt runt konserten eller stanna kvar efter, för du vill väl inte missa fotoutställningen?

Men nu ska jag tillbaka till jobbet, du också kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig ett stort Lycka till!! På alla punkterna.