onsdag 29 december 2010

Jul och Nyår

Ifall ni har missat det tänkte jag påminna om att vi precis har passerat ytterligare en jul och närmar oss ett nytt årsskifte. Jag och Klara sitter för tillfället på ett övergivet universitet och pluggar, det är inte många som pluggar i mellandagarna men jag gör det i alla fall!

Min stora resa börjar närma sig med stormsteg utan att jag hänger med. Några nyttiga julklappar som jag tar med på resan har däremot kickat igång min hjärna som förstår att jag verkligen ska iväg.

Planerna om välgörenhetsdagen rullar i mitt huvud både dag och natt. Dock kan jag inte göra så mycket åt det nu när alla är på lov eller semester.

Utematchen var en upplevelse av eget slag. Jag stod på bortastå, alltså bland frölundafansen, och jobbade. Det kändes konstigt när de skrek hejar ramsor som "en gris, en ko, en Karlstadbo". Men de var fåtaliga på läktaren och Färjestad överröstade dem lätt. Med stor vinst till Färjestad åkte jag sedan hem till far för att sova.

Nu ska jag ta upp boken "orientalism" igen för att se om jag blir klokare.

Inga kommentarer: