torsdag 1 april 2010

Första april

Det är inget skämt - jag bloggar faktiskt för en gångs skull! Om ni inte tror mig läs själv:

En dag som denna gör att man går med vaksamma steg och lyssnar med ett extra öra för att inte gå på något idiotiskt skämt. Jag har lyckats lura människor men också blivit lurad under mina 20 stycken 1:a april dagar men idag trodde jag att jag skulle gå oberörd. Än har jag inte försökt lura någon men har fortfarande några minuter på mig men däremot tror jag att jag lurats av tidningen. NWT skriver om att Kåberg(som spelar hockey i FBK)ska bryta kontraktet och leva upp sin och sin faders dröm, att bli boxare. Ett skämt kanske? VF skriver om att någon brutit sig in på Klässbols väveri, där bröllopsgåvan ligger förvarad, och vandaliserat gåvan. De skriver att en grupp personer som kallar sig för "commando Carl Gustaf" och säger sig stå för en "generell och gradvis avrojalisering medelst absurda metoder" har broderat in en bild av en förbudsskylt med föremålet kungakrona i. Jag måste tyvärr erkänna att under tiden jag läste artikeln var jag tagen men när jag till sist läste sista raden om vad som skulle hända om personerna som erkänt skulle bli dömda:
"- Då blir det vatten och bröd i Kumla tills vi byter staddskick"
då kände jag mig lurad! Jag hoppades nästan på att det var sant och blev nästan lite besviken. Tänk vilken rolig scen det skulle vara om ett gäng rånare med rånarluvor suttit och broderat tillsammans!

Pappa försökte lura mig att vi skulle dra tillbaka klockan 1 timme på söndag eftersom det var "ohälsosamt" att alltid ändra på klockan som vi gör, alltså skulle vi leva i vintertid för alltid. Och det trodde han att jag skulle gå på!

Men bästa gången var för ett på år sedan då jag lurade min mosters sambo Ronny om att han skulle intervjuas i TV4. Ett telefonsamtal med om ställd röst där jag bad om en intervju om fiske(då han är fiskeintresserad)i direktsänd TV4 funkade tills jag sa att det handlade om en intervju på 1 timme. Jag tycker att det räknas som att jag lyckades ändå för han gick på det!

Och nu en sista avdelning som inte innehåller april skämt! Jag ska delta på kronprinsessans bröllopsdag med LDK:K.

Nu efter att ha skrivit min första tenta som känns bra finns det inga hinder inför Trysilresan på lördag, jag har väntat i 2 år och nå äntligen är det dags! Sen efter en vecka med vinden susande förbi mig under ett perfekt åk är det dags för ordningsvaktsutbildningen. Så nu ska det pluggas juridik, brott, straff och batong!

Inga kommentarer: