torsdag 29 april 2010

En fullspäckad helg

Innan jag ska berätta min långa historia om helgens händelser så vill jag först berätta att efter två veckors utbildning är jag nu legitimerad ordningsvakt och har fått ett förordnande i Värmlands län. Nu hoppas jag på lite extra jobb som kan göra att studentkassan fylls upp lite.

Och så var det helgens händelser:
På lördagen anlände jag till slottet lite senare än planerat men hann att se en del av den beridna högvakten vid slottet. Efter det promenerade vill till vårt gamla "hem" kavalleri kasern där minnena fyllde våra sinnen. Jag trodde att jag skulle längta tillbaka mer än vad jag gjorde, det var skönt att för en gångs skull endast iaktta och slippa allt skitgöra runtom. En bit mat på ett thai ställe och italiensk glass till efterrätt med några av vännerna från lumpentiden fyllde eftermiddagen innan jag bar mig av till brommaplan i tunnelbana. Lina Sandström mötte upp mig vid stationen efter att jag gått av en station senare och fått åka tillbaka, högtalarna i tunnelbanan ropade ut fel stationer. På kvällen var vi på biografen vid hötorget "the ghost writer" som filmen heter var mycket intressant och hade ett väldigt oväntat slut. Det blev en riktigt bra diskussion mellan oss tre tjejer efter filmen.

Under natten sov jag hos Lina för att sedan på söndag morgon ta det tidiga tåget till Skövde. Och vad gör man i Skövde på en helt vanlig söndag? Jo man repeterar med hemvärnet i Skövde inför kommande högvakter. Ett mycket trevligt rep och jag kände mig verkligen välkommen i det nya gänget. Ett ansikte var mycket bekant med mig sedan ett hemvärnsläger för några år sedan. Hornisten Åsa. Efter avslutat rep åkte jag hem till Arvika men anlände inte riktigt den tid jag ville.

För att förtydliga mer hur trött jag är på sena tåg har jag skrivit ett extra inlägg som är mer detaljerat om mina resor under helgens gång.

Inga kommentarer: