lördag 17 april 2010

Då, Nu och Sen

En underbar vecka i Trysil och en vecka ordningsvaktsutbildning ligger nu bakom mig.

En sista vecka ordningvaktsutbildning, en tripp till Stockholm för att träffa lumpen gänget, två veckor jobb, högvakt vid Stockholms slott med Skövde hemvärn, medverkan vid Drottning Victoria och Daniels bröllop med LDK:K och resterande sommar jobb, ligger framför mig.

Ordningsvaktsutbildningen har dragit igång på allvar. Juridik och sunt förnuft tragglas dagarna långa i Karlstads hemvärnslokal med trästolar som verkligen ger träsmk i baken! Skämten flyger från alla håll men brandutbildningen gav oss en allvarlig blick i vad eld verklgien kan ställa till med. Efter två lektioner med självskydd har vi lärt oss användbara grepp som vi behöver ge mycket träningstid till för att kunna lyckas med i det verklige livet. Men en bra ordningsvakt kommer inte behöva använda grepp för att få personen att göra det den är ombedd att göra, bara man talar på rätt sätt så löser sig allt. Många gånger har jag hört att jag pratar och pratar så jag hoppas jag slipper använa grepp, batong och handfängsel:)

Efter ordningsvaktsutbildningen drar jag till Stockholm för en återträff med LDK -09 och en sväng till Bromma för att träffa Lina Sandström. På torsdag är det den första beridna högvakten för i år men jag får nöja mig med att besöka den tredje som äger rum på lördag. Om ni tar er en sväng till Stockholm i sommar så missa inte den beridna högvakten! Men befinn er på yttre borggården 45 minuter innan så ni har någon chans att se händelsen, japanerna och kineserna är fler än vad du tror.

28 och 29 maj går jag högvakt med Skövde hemvärn. Ska bli kul att göra ytterligare högvakter efter så lång tid.

Igår fick jag bekräftat att jag har fått jobb på Vänerhamn AB. 2 veckor nu redan i vår och 9 veckor i sommar.

Idag har jag lyckats ta mig till Nina för att rida och umgår med djuren på den härliga gården. det är lika skönt varje gång jag sitter upp på Misses ståtliga rygg och tryggt traska iväg.
En tur till karlstad med Axel bjöd på en mindre bra bio Clash of the titans. Den var väl bra men ändå inte, rekommenderar den inte för bio i alla fall.

Nu väntar min cykel på att få bli använd igen. Jag har precis hämtat den i Kil och hoppas på fint väder snart så jag får bege mig ut i den sköna våren.

Inga kommentarer: