tisdag 2 mars 2010

En ledig dag

Äntligen en lugn dag utan skolarbete men så lugn blev den ändå inte.

För er som inte vet har vi lite problem i vår lägenhet gällande vatten. Det är inte alla som har ett eget vattenfall i badrum, vardagsrum och sovrum men det har vi! Nu ska snart all denna vackra snö bort och ersättas av vatten som rinner längs många husväggar. Hos oss rinner inte vattnet endast längs husväggens utsidan utan också på insidan. Vi lyssnar på hur vattnet droppar, torkar vatten och är otroligt glada över att detta inte är en bostadsrätt som vi köpt.

Annars rullar livet på, har tagit tag i så kallat "pappersarbete" där ekonomin har spelat en stor del. En titt in till försäkringskassan gav mig svar på att de inte börjat behandla vårt ärende av bostadsbidrag men kommer förhoppningsvis göra det nu, det var över 40 dagar sedan jag lämnade in papprena.

Idag har jag också tvättat för första gången sedan vi flyttade, har tvättat ett lass med lakan innan men inte mina egna kläder. Det är helt otroligt att jag har kläder så att det räcker i över en månad! Och fortfarande är det inte slut.

Nu ska jag ta tag i skolböckerna för att förbereda mig inför i morgon, 8.15-17.00, längsta skoldag jag hittills haft på universitetet.

Inga kommentarer: