lördag 13 mars 2010

UKM - Ung Kultur Möts

Ni som känner mig vet att jag har arbetat med UKM många år. Självklart kan jag inte slita mig och är därför på plats i år med. UKM Forshaga/Kil är större än störst. Vi har slagit deltagar-, och publikrekordet år efter år. I År är det 37 scenbidrag och 14 konstbidrag.

Detta skulle bli ett lugnt år då jag inte är med i arbetsgruppen utana endast ansvarig för konstutställningen, men icke sa nicke. 5 minuter innan urvalsgruppen skulle ha möte igår kväll blev jag inslängd i den glesa gruppen. Nu är vi 6 stycken som sitter och ska välja ut ett urval som ska vidare till länsfestivalen. Länsfestivalen hålls i Karlstad i år. Tyvärr kommer detta bli mycket svårt då endast 10 scenbidrag kommer få en plats men vi ska göra så gott vi kan.

Missa inte UKM Säffle som äger rum på söndag!

Inga kommentarer: