lördag 13 mars 2010

Mitt vårtecken

Tidningar, radio, TV ja alla medier du kan tänka dig pratar om vårtecken hela dagarna. Det känns nästan som de tycker att vi haft en lång vinter...

Jag kan hålla med om att vi har haft en lång vinter men jag tycker verkligen inte att det är en nackdel. Jag går i vinterns fotspår och trivs bäst på ett par skidor i full fart ner för en backe en solig vinterdag eller känslan att sitta ner och ta en fyrklöver bit när man hör liftljudet i bakgrunden.

Att vakna en morgon som denna när solen värmer gott men snön ligger ändå kvar då det är någon minusgrad i luften. Vi börjar se torr asfalt men gräsmattorna är fortfarande täckta av all vit snö. En katt som äntligen tar steget utanför tröskeln igen. Busan har levt som en innekatt under hela vintersäsongen. Hon har till och med börjat fälla sin vinterpäls men nu står hon vid ytterdörren och vill ut i solskenet. Mitt vårtecken är att se Busan sitta på det svarta garagetaket och kisa mot solen, hon njuter in i det minsta.

Våren är en fin årstid men det är nu det är som bäst. -2 grader och solsken!

Inga kommentarer: