lördag 13 mars 2010

Ordningsvakt

Som jag tidigare skrev, jag går i vinterns spår. Jag går också i min fars spår, att bli ordningsvakt.

I januari sökte jag till ordningsvaktsutbildningarna som ska hållas på polismyndigheten under våren. Nu står jag här med ett ja och ska bli ordningsvakt. Och varför vill man bli det? Sedan jag tog mitt första simtag i min mors mage har far varit en hederlig ordningsvakt, jag tro att han var hederlig i alla fall... När jag kom till världen stod där min ordningsvakt framför mig och gav mig trygghet i vardagen. Nu är det min tur att ge trygghet i vardagen på allmän plats. Min bild av ordningsvakt är en person som är lugn, sansad, tänker innan agerande och sprider ett lugn med sin närvaro.

Nu hoppas jag på att kunna uppfylla mina kriterier för en bra ordningsvakt och utvecklas.

Inga kommentarer: