torsdag 1 juli 2010

På resande fot

Från det ena till det andra bär det nu av till Italien i 11 dagar.

Jag har börjat på mitt sommarjobb nu men bara hunnit med fyra dagar innan jag har klämt in en liten semester som jag fyller med Italienresa för 5:e gången. Tillsammans med Kils paradorkester åker jag ner för 4:e gången till Lido di jesolo på en blåsfestival där fler kårer från Sverige kommer att medverka. Tidigare har jag också semestrat med familjen i just Lido di jesolo så det känns som att jag varit där ett par gånger. Men jag ser framemot resan lika mycket som vanligt och det ska bli skönt att få åka iväg på en härlig solsemester igen.
Mina mål med resan är att för andra gången hoppa Bungy jump igen då jag förra gången vågade slänga mig ut i luften i Italien med endast ett snöre i benen fastknutna. Annars har jag inte så stora mål mer än att slappna av och njuta av varje sekund.

När jag kommer tillbaka drar det igång med jobb direkt och Axel åker iväg till Färörana för att jobba som ljudtekniker på en festival. Det blir hårt förr oss då jag är borta i 11 dagar, hemma 2 och han borta i 7 dagar. Men efter att ha gått igenom min lumpentid tillsammans är det inga problem. Jag ska vakta mammas hus, då hon och Maria är på västkusten, så jag får sällskap av vår katt Busan!

Inga kommentarer: