onsdag 14 juli 2010

Åska

Alla pratar om vädret och jag ska inte vara sämre jag!

Natt till Tisadg vaknade jag av smatter på taket och upplysta rum. Det dundrade och blixtrade för fullt runt vår lilla lägenhet i Arvika. Ett åskoväder är något som hör till svensk sommar, inte minst efter att luften varit så kvav senaste tiden. Men när jag öppnade ytterdörren igår morse fanns fortfarande åskan i luften. På eftermiddagen bröt vädret igenom igen med en rejäl skur över Karlstad så att åskan hördes ända till Kil. I morse när jag öppnade yterdörren möttes jag av en sval sommarvind utan känsla av åska.

Efter att ha kommit hen från Italien har jag nu börjat jobba och skriva på ett inlägg om hur resan varit. Jag skriver för fullt och publicerar inlägget med text och bild så fort som möjligt. Vi har haft det riktigt härligt och det har varit den bästa orkesterresan jag varit på tycker jag.

Igår var jag hemma hos Gyllströms för att hämta lite kort från resan. Efter det begav vi oss till Johan för att hämta hans 745 kort från resan. Vi blev kvar i 2 timmar då hans ormar underhöll oss! Allt började med att jag inte ville gå in i rummet med ormarna tills att jag satt med en av dem slingrandes runt min arm. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad jag gav mig in på men det var spännande. De var lena men inte lika söta som kattungen jag träffade tidigare på dagen.

Axel har åkt iväg till Färörana för att jobba som ljudtekniker på en festival så det är tomt hemma. Jag passar på att sova i Kil i mammas tomma hus, då de är på Sunna. Busan blir glad av lite sällskap. Det blir ett nattbesök hos papps någon kväll i veckan också får att sitta i lugnet på Lyckhem. Jag laddar upp med vila inför helgens långa jobbpass på Arvikafestivalen, ska införskaffa lite koffeintabletter så att jag orkar hålla upp ögonen.

Inga kommentarer: