tisdag 8 juni 2010

Ordningsvakt

En danslördag med Fernandoz i Åmotsforsparken blev min premiär som ordningsvakt. En lugn kväll med glada människor skrämde inte livet ur mig och jag tror att jag kommer kunna leva med att jobba som ordningsvakt.

I helgen gav jag mig vika för en premiär och det slutar inte där. Till helgen ska jag gå vakt igen men denna gången bara några meter hemifrån. Det är festligheter i hamnen då det behövs ordningsvakter. Tiden är bra och platsen perfekt så det blir alltså mitt andra jobb.

Annars har jag nu inte så mycket inplanerat än LEDIGHET för en gångs skull. Jag ska ta det lugnt och försöka öva inför bröllopet så mycket som möjligt. Det börjar knappa in nu och notlistan bara växer och växer.
Undra vem som är mest nervös inför bröllopet, jag eller kronprinsessan...

För att göra en lång historia kort slutar jag nu med att säga God Natt!

Nattens tips: Om du har tillgång till en mp3 gå då in på sr.se och leta reda på p3 dokumentärer där du kan ladda ner som poddradio och göra din tågresa till en lärorik resa.

Inga kommentarer: