söndag 13 juni 2010

Min historia

Igår kväll gjorde jag mitt andra pass som ordningsvakt och hade ytterligare en guldkväll då ingenting hände. Nästa kväll blir midsommardagen. Men nu är inte ordningsvaktsjobben det vesäntliga i mitt liv utan det är kommande hålgens drama.

Kronprinssessan ska nu glida fram till altaret. Med Daniel eller sin far är det ingen som riktigt vet och det kommer bli den största överraskningen på lördag. Jag kommer under denna stund befinna mig i Stockholm och vara startklar för att marschera iväg till sergelsrondellen där LDK:K har fått tilldelad plats. Vi ska marschera från Karlbergs slott tillsammans med trupp ÅR1 och ÅR3 från krigsskolan Karlberg, alltså ca 200 kadetter med befäl.

Människor jobbar och sliter för fullt inför helgen men för mig är det fortfarande relativt lugnt. Hittils har vi fått ut noter att öva på och några ska vi kunna utantill. Men jag vet att det just nu är flera stycken som arbetar på sin historia om "det kungliga bröllopet 2010".
Alla är vi inblandade på olika sätt. Det kommer att finnas chaufförer, musiker, åskådare, kockar, beridare m.m. Vi kommer att skapa våra egna minnen och historier om just denna tiden av vårt liv beroende på vad man har för roll. Min historia kommer inte att se likadan ut som för den som kör vagnen med brudparet, inte heller historien för den som sitter i kyrkbänken och ser akten med egna ögon. Min historia handlar om en musiker som hemma övar på de utvalda låtarna, åker till Stockholm på torsdag för att ligga i hårdträning. Marschera från Karlbergsslott på lördag och ställa upp vid sergelsrondellen där kortegen kommer att rida förbi.

Min historia har redan börjat men är inte slut ännu. Följ min blogg och upplev "det kungliga bröllopet 2010" som jag kommer att göra det.

Inga kommentarer: