söndag 27 juni 2010

Midsommar

Midsommar på gammalt vis var det jag. Efterosm Axel jobbade täkte jag: Jag bor i Värmland och känner mig som en riktig Värmlänning, då borde jag se på Värmlänningarna! Så blev fallet och jag, Maria och Mamma var under midsommarafton på Ransäters herrgård för att se det trevliga gästspelet. Mycket fint och roligt att vara med om midsommar på det sättet och ja kommer verkigen att göra om det!

I veckan hann jag besöka Oslo för att träffa Åsa och Frida. Det tar inte lång tid att åka till Oslo men det kändes som att jag var på semester i ett helt främmande land. För mig är inte Norge ett främmande land då jag är där minst en gång varje år. Och sen bor man ju i Värmland och det relaterar i att man stöter på en norsk lite här och där, i alla fall i Arvika.

Nu sitter jag hemma och tar det lugnt inna mitt sommarjobb drar igång i morgon. På torsdag bär det iväg till Italien med Kils pradorkkester och för mig är det 4:e gången, dock lika kul hoppas jag.

Sen har jag nu fått jobb på Arvikafestivalen och gör då premiär på Arvikafestivalen. Ska bli spännade och se hur de har arrangerat den festivalen.

Inga kommentarer: