torsdag 21 maj 2009

Solen skiner alltid på en dragonmusiker

Ändå om det regnar och stormen viner sitter vi i sadlarna lika stolta som om det vore den soligaste sommardagen. Så solen skiner alltid på en dragonmusiker!

Måndagens högvakt gav oss regn, det första riktiga regnet under en högvakt men troligen inte det sista. Tisdagen gav uppehåll men det var fruktansvärt kallt, jag hade till och med långkalsonger på mig. Nu sitter jag hemma hos Axel och ska gå till bussen om fem minuter, tjänst i HMK:s begäran i morgon igen.

I morgon befinner vi oss på RUM, riksförbundets unga musikanter, festivalen i Västerås. Vi kommer att ha ett "sitt-in.rep" där den som vill och kan spela får repa tillsammans med oss, ska bli riktigt spännande. På eftermiddagen har vi Fig premiär, vårt fotfig ska visas offentligt! Vi får väl se hur det går...

Lördag är det konsert i Eskilstuna och nu måste jag gå om jag ska hinna med bussen! Ha de gött alle sammans!

Inga kommentarer: