fredag 15 maj 2009

En ledig dag i HMK:s tjänst

Denna ljuva fredag har vi haft ledigt och eftersom det endast var en dag valde nästan alla att stanna kvar. Jag var så duktig i morse att jag gick ut och sprang! Sedan har vi strosat runt på stan och gått i affärer. En störtskön dag med solen bländande i ögonen och fruktansvärt mycket stockholmare överallt, det är nog det enda negativa idag.

I går var jag, Karlsson och Dufmats på bio. Vi såg Änglar och Demoner i en biosalong som rymde lite mer än 500 pers, skit coolt! Jag har aldrig förrut vistats i en sådan stor biosaong med så sköna säten, Stockholm har sina stjärnställen.

Framför oss har vi nu 4 högvakter, 2 dagars ledighet, 2 konserter, 3 dagars ledighet, tjänst i 11 dagar, 3 dagars ledighet och sedan Belgien innan sommarledigheten. Det vi längtar mest till nu är givetvis vår lilla turné i Belgien. Högvakterna börjar bli en rutin och sadlarna blir till trä redan efter 3 minuter efter uppsittning.

En kväll med skoputs på paradskorna, som ska användas nästa vecka, och läsning väntar.

Vill bara säga att det är så otroligt kul att läsa alla kommentarer jag får och riktigt kul när det kommer från helt oväntade personer, till och med norrmän :D

Inga kommentarer: