fredag 3 april 2009

Det går iallafall framåt

Ja denna vecka har varit varje dag sig lik. Rep MX Musikridning. Som sagt, det går framåt och till veckan kommer vi repa med helkår och utomhus. Hästen Inferno som kanske blir min häst är snäll men lite grinig när han går bredvid vissa hästar tyvärr. Men för varje dag lyckas jag spela fler toner än dagen innan. Detta kommer nog bli bra tillslut.

Pukhästarna som heter Oden och Harry är ena riktiga bjässar. Två svarta stora arbetarhästar

som inte är att leka med. Harry som är störst är över 2 meter hög över ryggen. Oden däremot är inte dålig han heller. Nackdelarna med dessa hästar är att de är svåra att manövrera. Eftersom pukslagarna måste spela med båda händerna styr de med fötterna. Ibland kan hästarna vara helt omöjliga. har de bestämt sig förr att stanna så gör de det och tvärtom. Vi hoppas på det bästa.

Nu sitter jag på tåget hem för en helgpermis. Nästa period är endast 3 dagar, kommer hem sent onsdag kväll och därefter är det långledigt ända fram till tisdag då jag ska vara tillbaka. Skönt nu när solen ligger på kasernen och värmer våra frusna kroppar.

Nu ska jag njuta av minledighet. Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: