söndag 12 april 2009

Uddevalla

En liten tur till Uddevalla under påsk permissionen.

Efter tre dagars slit fick vi permis igen. I onsdagskväll satte jag mig på tåget helspänn på hockeymatchen. Tyvärr hade jag ingen täckning på radion och fick därför höra mammas nervösa skrik i telefonen till och från. Men med ett lyckat slut befann jag mig på torget dagen efter där guldhjälmarna blänkte i Karlstads solens ljus. I morgon väntar ännu en tågresa till Stockholm.

Jag har några trevliga bilder som jag kommer lägga upp så snart som möjligt. För de som undkom 1 april skämt kommer jag i ett senare skede beskriva hur första april utspelade sig för oss.
Musikridningen tar stormsteg fram. Nu kan man faktiskt höra VAD för låt vi spelar! Som sagt det är svårt och mycket att hålla koll på. Förutom att Stenkvist fick en smäll av sitt instrument på läppen så blodet sprutade åt alla håll och kanter har det gått bra hittills. Det är lätt hänt att hästen hoppar till och man spräcker läppen, inte så bra dock... Vi rider numera utomhus och har tagit oss en tur ute i det vilda, på Vallhallavägen. Dock var inte jag med när vi stoppade upp trafiken med poliseskort. Jag låg på logementet och sov, har nämligen åkt på min pollenallergiförkylning som jag alltid gör när pollenperioden drar igång. Denna permis har jag hostat, haft ont i halsen och snorat men det blir nog bättre snart ska ni se.

PS Vi har äntligen fått nya sadlar till hästarna, det var ca 100 år sedan de bytte sadlar så det var på tiden! DS

Inga kommentarer: