tisdag 21 april 2009

Ännu en vecka i Hans Majestät Konungens tjänst

Börjar med att ursäkta det sena inlägget som nu äntligen publiceras.

I morgon är det vår dag, 1:a högvakten! Jag rider dock inte imorgon på grund av förkylning som har drabbat mig. Istället hjälper jag till på marken och agerar "fotfolk". På onsdag sitter jag på hästryggen för att göra min "riktiga" debut. Nerverna finns där men just nu är jag så trött att jag inte orkar tänka på saken. Nu kan man bara tänka på att putsa och åter putsa. Om jag nämnde att det var ett jobbigt arbete med paradskorna kan ni inte föreställa er hur det är att putsa ridstövlarna, de är en aning större. Förra natten satt jag uppe till 1 och putsade, i dag var vi på AMK:s premiärkonsert och är alltså tvungna att putsa nu i natt. Har putsat en del men mina ögon går snart igen så jag får nöja mig och putsa mer i morgon istället.

Nästa vecka är det kungens födelsedag, spana in TV:n, jag kanske syns ;)

Sängen kommer att vara så fruktansvärt skön i natt så det är bäst att jag pallrar mig dit med detsamma. God natt!