onsdag 28 januari 2009

Tankar i ett fönster

I ett fönster på vindsvåningen med utsikt över ingången till K1 på Lidingövägen jag nu vistas. Veckan har varit lång, hård och lärorik men nu går den till sitt slut. Första repet med hela orkestern och första ridlektionen har nu genomförts. Känslan är hygglig, det kommer nog bli ett bra år efter vi övat rejält mycket.
Ridningen ägde rum i dag på eftermiddagen. Många nervösa, där jag var inräknad, eftersom hästarna är mycket mycket stora. Svårast var att sitta upp, jag fick inte in tekniken först men till slut satt jag där 2 meter över marken på en vit vacker häst. Jag bara längtar tills vi blir riktigt bra och kan rida högvakt, det kommer bli skitsnyggt! Kom och kolla säger jag bara!
Nu väntar morgondagen med stormster. En underbar dag som slutar med hemresa och en stor kram från Axel. Jag längtar verkligen hem, det är påfrestande att bo så tätt inpå varandra men på måndag kör det igång igen och då sätter vi klockan på 5.30 igen!
Lumpen här kommer jag!

Inga kommentarer: