söndag 25 januari 2009

Första dagen

Den absolut värsta dagen hittills, ingen bra början.

In ryckning; 11.00 i Kungsängen. En massa papper var tvungen att fyllas i och sedan väntan...
Lunch: När vi alla vandrade in med civilkläder och flest tjejer hördes ett högt sssch... i hela matsalen och alla blev helt tysta med blickar mot oss, läskigt värre.
Givetvis skulle all utrustning ut, då menar jag den gröna militära utrustningen. Stridsväska och resterande 3 stora väskor var inte att leka med, vad håller jag på med! var min första tanke. När vi tillslut anlände till K1 mitt i Stockholm kl 19.45 på kvällen fick vi lite tid till att ställa in oss. Sedan började allt... En sur Ahlbin tog befälet och det första MX(Marsch Exercis) passet drog igång. Snacka om att alla var trötta kl 20.30 och rädda för Löjtnant Ahlbin när övningen var slut 21.30.
Detta var en fruktansvärd dag och jag undrade verkligen vad jag hade gett mig in på, snacka om att jag längtade hem till Kil ljuva Kil.

Inga kommentarer: