söndag 25 januari 2009

Hästar, ett sort men fint djur

Ja under vecka har vi träffat hästarna två korta gånger, idag var den tredje och svåraste.
Vi skulle lära oss att sadla och trensla, som jag tidigare gjort utan problem. Men med en häst som står inomhus, endast går i paddoch och skrittmaskin är inte livet så kul. Jag förstår varför "Nyon" försökte bitas och sparkas. jag ska bara våga ha respekt att säga till, där sitter haken, jag är kanske lite för snäll ibland.
Men på onsdag gäller det, första ridlektionen och jag ser farm emot den!

Vi har fått de preliminära sittningarna, alltså vilken stämma vi ska spela.
Konsertsättning: 1 Horn
Marsch sättning till häst:1/2 Horn
Marsch sättning till fots: 2 Horn

Jag är nöjd med sittningen, hoppas jag klarar det lika bra som jag måste bara, det blir mycket övning.

Inga kommentarer: