lördag 24 januari 2009

Made In Lumpen

En lång men intensiv vecka...
Nu har mitt år börjat, ett år i kungliga Stockholm Ett år med nya erfarenheter, ett år med hård träning och intensiva dagar, ett år som inte kommer vara något annat likt, ett år att bädda sängen varje morgon! Ja det stämmer, jag gör lumpen. Ett spännande år som kommer ha många höga berg men också djupa dalar.

I måndags började resan med X2000 från kära Kil. Nu sitter jag här på logementet och det känns som jag varit här 2 veckor redan. Att man hann med att göra så mycket på en och samma dag hade jag ingen aning om. Vi har redan hunnit med rutiner, en provspelning, fys träning, hälsat på hästarna och mycket mer. Eftersom Internet har krånglat för mig har jag inte kunnat uppdaterat bloggen, men nu är jag igång och hoppas på en fortsättning.

Jag gör lumpen som beriden musiksoldat, Livgardets dragon musikkår. I värnpliktsgruppen är vi 14 stycken, 8 tjejer och 6 killar. Ett rekord att det är fler tjejer än killar. För att fylla en hel orkester har vi också ca 10 anställda som kommer att spela med oss. Det kommer att bli grymt bra efter all övning och träning. Glöm inte att följa bloggen för mer information!

Och bädda sängen är meningslöst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir mindre kvalster om man inte bäddar den ;) Jag håller tummarna för att det ska bli ett asbra år!