lördag 18 december 2010

Långt eller kort?

Frågan är om tre år är en lång period? När jag gick i högstadiet var det riktigt långa tre år. På gymnasiet gick det dock snabbare. Nu på universitetet känns tre år som alldeles för kort tid. Ett år kan ibland kännas väldigt kort, eller kanske långt. Om man har ett barn har jag hört att man ska ta tillvara på tiden för den går alldeles för snabbt och plötsligt står man där med en klase barnbarn utan att ha hunnit blinka. Ett krig som vara i tre år är ett väldigt långt och obehagligt krig. Men ett par som varit gifta i 50 år, det är väl lång tid i alla fall? Ja detta kan man spekulera i hur mycket man vill men idag har jag och Axel varit ihop i hela 3 år, eller ska man säga bara 3 år?

Förkylningen har verkat drabba de flesta runt mig. Själv sitter jag hemma och bara snuvar hela tiden. Förhoppningsvis är den snart över men man kan aldrig vara säker. Att vara förkyld i 3 år, det skulle jag aldrig vilja vara! Men att bara vara förkyld i 3 veckor känns som en evighet.

Denna välgörenhetsgala som kommer att arrangeras av mig äger rum 19 mars 2011 och detta datum kommer jag att påminna er om då ni inte vill missa det. Vad det ser ut som nu kommer det vara öppet för utställning, café och shopen 14.00-17.00 då konserten kommer att börja 15.00.

Nu ska jag snyta mig igen...

Inga kommentarer: