onsdag 15 december 2010

Pepparkakor

Nu sitter jag hemma hos mormor och morfar och har precis bakat klart pepparkakorna. Morfar står i och grovstädar i badrummet, mormor fixar maten och jag, ja jag tar det bara lugnt och passar på att blogga för en gång skull.

När man inte har något att prata om sägs det att man alltid brukar prata om vädret. Så varje gång jag diskuterar vädret med en vän tänker jag just på det "har vi så lite att prata om alltså?". Men att inte diskutera vädret en dag som denna vore olagligt. Å vad glad jag kan bli av fint väder. Jag njuter av att traska i de hårt packade snövägarna och bli bländad av solen. Ingenting slår ett riktigt soligt vinterlandskap.
Så jag skriver inte om vädret i min bligg bara för att jag inte har något annat att skriva om för jag har mycket ny och intressant information!

I helgen var jag iväg till Linköping för sista gången för att träffa de jag ska till Afrika med. Nästa gång vi ses är på arlanda, färdigapckade och startklara. Det känns lite konstigt men det stämmer faktiskt. Jag har tidigare funderat på vad jag ska ha för fördjupningsarbete under resan. Nu har jag kommit på det bästa fördjupningsarbetet jag någonsin skulle kunna få. Jag ska nämligen arrangera en välgörenhets eftermiddag i Kil där Afrika står i fokus. Det komer att bli storartat och du vill inte missa det! Så boka i 19/3-2011 för då gäller det.
Denna eftermiddag i Afrikas anda kommer att inehålla det mesta. Det kommer finnas ett café, fotoutställning från vår resa, försäljning av olika produkter och en konsert innehållande musik, dans och reseberättelse. Alla från min distanskurs kommer att bo hemma hos mamma och under konserten ska vi ha satt ihop ett program för er i publiken där vi berättar med ord och bilder hur vår resa varit och vad vi har upplevt.
För att få detta så bra som möjligt vill jag vara i Kil arena som är perfekt för ett evenemang i denna klass. Sagt och gjort, i måndags fick jag godkännande av Kils kommun att de går in och spronsrar med lokalhyran, snacka om att jag blev glad!
Det kommer att vara gratis inträde till café och försäljning men också till konserten. Däremot är det frivilligt utträde och alla pengar som vi får in inklusive café går till ett projekt i Afrika. Vilket projektet är kommer att redovisas under konserten.
Jag kommer att hålla er uppdaterade och när jag vet vilka som kommer att uppträda är det här jag publicerar informationen först så håll dig uppdterad inför detta storslagana evenemang i KIL!

Nu ska jag iväg och ha min sista lektion på universitetet i denna kurs, sen kvarstår bara pluggande på hemtentan. Föresten så fick jag högsta betyg på min förra hemtenta, det trodde jag aldrig!

2 kommentarer:

Frida sa...

Inbokat! Gud vad roligt :)

Anonym sa...

Vilken månad pratar du om?
kram moster