torsdag 27 maj 2010

Hemvärnet firar 70 år

Lugnet före stormen eller snarare lugnet efter sotrmen för mig. Denna veckan är början till en nervarvningsperiod innan nästa tid med aktiviteter drar igång. Jag har min sista universitetslektion nu om 20 minuter och kommer fram till 28:e juni att ha det relativt lugnt bortsett från någtra spikade datum. Men om jag känner mig själv rätt blir det ingen soffligarperiod utan en tid då jag får ta igen det jag missat. Städning, träning, öva horn och träffa vänner.

Nervarna inför det kungliga bröllpet kommer och går. Jag har blivit tilldelad solohornstämman och kommer att köra gärnet, efter att ha övat X antal timmar först. Det ska bli riktigt spännande att delat på ett sådant speciellt evenemang och jag hoppas verklgen att jag kommer vara nöjd med min prestation under hemresan från Stockholm.

Ridningen medn Misse kommer och går. Vissa dagar, som idag, har jag oturen att han t.ex. tapapt en sko och kan därför inte ridas. Men varje gång jag cyklar iväg för att komma iväg från stadsvimlet slappnar jag av och känner ro, jag är absolut ingen stadsmänniska!

Helgens drama blir två högvakter med Skaraborgs(Skövdes)hemvärn vid Tre kronors slott. På lördag firar hemvärnet i Sverige 70 år och under lördagens högvakt kommer kungen att vara på plats för att dela ut medaljer Detta gör att vi inte kommer göra något figurativt marschprogram som jag tycker är synd men istället har vi slipat på exercisen och har fått till den riktigt bra! Så HMK kommer kunna vara stolt över oss.

Den 1 juni går min prenumeration av NWT ut och jag kommer nog sakna den nu när jag har vant mig att vara uppdaterad hela tiden.

Nu ska jag gå och öva inför kvällens konsert med ensembelsången, nu är det 7 minuter kvar till min sista universitetskurs för i år.

Inga kommentarer: