fredag 21 maj 2010

2 veckor alldeles för lång tid

Nu får jag ta ock skärpa mig! Så mycket har hänt de senaste två veckorna men jag har inte tagit mig tiden att blogga om det så därför blir det som det brukar, fler inlägg på samma gång :)

Nu sitter jag på Vänerhamn och gör min sista vikarie dag och har en full helg framför mig men massa roliga erfarenheter, men lite sömn vore inte fel. Ikväll ska jag hem för att packa inför helgen, sen åker jag och Axel till Skoghall för att sova där eftersom bilen går iväg tidigt i morgon bitti. Ett dop i Jönköping blir dagens höjdpunkt som slutar i en natt i Jönköping hos Axels släktingar. På söndag väntar sista repdagen med Skövde hemvärn då vi ska smälla av två högvakter nästa helg. Det ska bli spännande och självklart kul att marschera upp för slottsbacken ytterligare två gånger. Denna gång i M87 istället för i M/Ä men det ska nog gå bra det också.

Apropå M/Ä. Planerna inför bröllopet är i full gång och idag har jag tilldelats noter som skall spelas, jag har fått solo/1:a horn och det är lite pirr i magen inför det då jag inte spelade solohorn under värnplikten utan endast 1:a horn. Det är skönt med lite variation och jag ser verkligen fram emot hela spektaklet.

Apropå spektakel. den 25-26 september kommer LDK att vara i Karlstad med hästarna. De ska inviga travet vid färjestads travbana på söndagen men kommer troligen att hålla en konsert på lördagkvällen, så håll ögonen öppna och missa inte denna chans! Jag kommer med mer information om den helgen så snart jag är uppdaterad.

Apropå uppdaterad. För er som var i Karlstad igår vet om att det var ett åskoväder som begravde tågttrafiken i döda signaler för en stund och andra delar av Karlstad. Detta ledde till att mitt tåg var 20 minuter försenat men det är en tid som är överkomlig. Det jag vill berätta om i detta stycket handlar om den känslan som ett åskoväder för med sig.
På morgonen gick jag till jobbet och den kvava luften tvingade mig att bära på min jacka i handen istället för på mig. Under dagen på arbetet var det många lastbilschaufförer som kom upp och skulle ha fraktsedlar av mig som beklagade sig över vad kvavt det var ute! Sen på eftermiddagen föll regnet som också tog med sig årets första åskväder. Jag stod i regnet och väntade på bussen medan åskan ljöd några sekunder efter den knivskarpa blixten. Efter att jag hade haft min kvällskurs på universitetet gick jag ut när åskan seglat vidare och kände den klara och fräscha luften sprida sig, sommarluften!

Inga kommentarer: