lördag 30 januari 2010

Ett trappsteg upp

Nu har jag lagt ett erfarenhetsår bakom mig och har börjat blicka framåt i tiden och vad kommer härnäst? För er som fortfarande är intresserade av att ödsla tid på att läsa min blogg är det bara att titta in! Jag kommer ge er en inblick i min vardag om hur det är att vara 20 år i dagens samhälle. Hur svårt det kan vara att ta sig igenom samhället med alla papper som måste skrivas på. Hur svårt det är att veta vad man egentligen vill bli. Hur svårt det är att få in en fot i arbetsmarknaden och hur lätt det kan vara att leva. Ni är välkomna att läsa när ni vill och jag ska vara så flitig jag kan men kan inte lova regelbundna inlägg. Jag skriver när jag har något intressant att skriva annars blir det för mycket trams i denna blogg som UNG 20 år.

En snabb inblick i vart i livet jag står nu:
Hem är numera i Arvika tillsammans med min sambo Axel. En mysig 1:a som har det perfekta läget och charmen. Dit är ni alla välkomna, slå en pling först så står dörrarna öppna!

Den senaste tiden har jag tagit mig högre upp i livets trappsteg.
1: flyttat hemifrån
2: flyttat ihop med Axel
3: börjat studera på universitetet
Men än har jag inte nått toppen men det är jag inte ensam om, om nu någon när toppen...

2-3 gånger i veckan pendlar jag till Karlstad för att studera kursen Projektledninge på 15 poäng. Onsdag och torsdag varranan vecka pluggar jag Ensembelsång 7.5 poäng och Körledning 7.5 poäng vid Karlstad universitet.

På fritiden har jag tagit upp det gamla, Kils paradorkester och Hemvärnets musikkår.

En kort sammanfattning som sagt och jag hoppas ni fortsätter att följa min berättelse om att vara 20 år i dagens samhälle,

2 kommentarer:

My kort och gott. sa...

Åh jag läser också ensemblesång, fast via Söt Likör (: Skönt med kurser som integreras i en fritidssysselsättning. Alltid trevligt med extra HP, speciellt när det är roligt samtidigt.

Lycka till som nybliven student och sambo!

Kram Mysan

Maria sa...

Hej Anna!
Läste att du pendlar till Karlstad ibland. Vore jättekul om du vill komma hem till mig på en fika nån dag :)
Jag bor tillsammans med min sambo på frödingshöjd men jag är inte på skolan just nu för jag är ute på 18 v. praktik. Iaf kan vi kanske kolla våra scheman om du är i stan nån dag som jag är ledig :)
Hade bra!
kramkram Maria Engström