fredag 5 februari 2010

Tripp trapp trull

Många dagar har jag vaknat och känt att jag börjar bli gammal och måste börja plugga på riktigt. att jag inte kan vela längre och bestämma mig för vad jag vill bli. Annars kommer jag sitta där i skolbänken och vara äldst med minst nya idéer, för idéerna försvinner vän när man blir gammal, eller? Men nu när jag ser mig om i min nya klass är jag inte alls gammal. Många har tagit felsteg men tillslut hittat rätt. Om man inte satsar kommer man ingenvart. Sista anmälningsdatumet till höstterminen är det 15 april och min ansökan kommer vara fylld med intressanta utbildningar som jag känner för just nu, men om jag kommer ta en examen i just dessa ämnen är det bara tiden som vet.

Att har vandrat från en tonåring som leker livet till nu en nybliven 20 åring har gjort att jag börjat tänka mer. Visst det är bara siffror men vi människor är besatt av siffror och tid, det är det som styr våra liv och inte pengar som många tror. Jag har försökt laga mat, det har inte alltid gått bra men jag lär mig. Försökt se situationer i helhet och försökt att komma fram till något vettigt utan gott resultat. Nu har jag beslutat mig för att jag kommer leva precis som jag gjorde när jag var 19 år för det spelar ingen roll hur gammal vi är på pappret, det som spelar roll är hur gamla vi är i huvudet. Så att fastna i inre diskussioner är lätt men inte alltid så lätt att ta sig ut dem. Jag tillåter mig själv att sitta fast i en inre diskussion på tågen men när jag stigit av dem ser jag framåt istället, ser på dagens punkt på listan och gör alt jag kan för att kunna få ännu en lyckad dag.

Så efter en titt i mitt huvud önskar jag er en trevlig kväll och helg.
På återseende.

1 kommentar:

Eriq sa...

Jag är 29, har snart två yrkesexamen efter studenten samt några fristående kurser på universitetet, så du behöver inte vara orolig över att bli gammal eller inte hitta rätt. Jag vet inte ens om det finns något rätt. Däremot är jag väldigt peppad på att få jobba med det jag lärt mig på min senaste yrkesutbildning.

Kram