fredag 21 augusti 2009

Sista för gott

En sista beriden vaktparad kvar och sen är det roliga slut...

Nja inte riktigt kanske men det kommer skära hårt i hjärtat i morgon när jag sitter upp på hästen för sista gången innan en beriden vaktparad, kanske mitt livs sista. Inräknat morgondagens högvakt har jag ridit 41 av 45 stycken vilket jag tycker är mycket strongt gjort. Det är många gånger då man har känt trötthet inför en högvaktsdag då man har stigit upp med lungorna fyllad med en stor suck. Dessa dagar är nu över. Den stora turistattraktionen är slut för i år och för min del. Det har varit mig ett sant nöje att få kunna delta i dessa stora uppträdanden och jag kommer sakna dem på ett vördnande sätt.

Men hästarna lämnar vi inte än. Redan nästa vecka drar vi till Uppsala med hästarna på släp. Där kommer Försvarsmusikcentrums dag och beridna högvaktens dag. Första resan med hästar men inte sista. Växjö och Norrköping är två av de andra hållplatserna på vår Sverigeturné. Men sen blir det inge mer parad till häst, hittils.

Nu ska vi busa lite... berättar mer nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag vill ha ett körschema på Er sverigeturné. En villig FJR1300 sträcker gärna på sina kusar någon gång :-)
Pappa

Frida sa...

Jag är stolt över dig. Du är så duktig! Bra jobbat!!