söndag 30 augusti 2009

Blå hallen

Nu har det hänt så mycket att jag glömt blogga om vissa saker.

Den 20 Augusti hade vi en dag med 2 konserter. En konsert med fotfig på Solbacka. Ett väldigt fint ställe med grönt lanskap. Det är ett gammalt internat där bland annat Jan Guillou har gått. När vi anlände till Solbacka var det genast lunch. Pytt i panna i matsalen där gamla elever ätit. Det fanns gamla kort uppsatta på väggarna med bilder från tidigare tider och det kändes som man var mitt i filmen Ondskan. Mycket spännande att varit där! Och sen konserten, fotfig på en gräsmatta inför ÖB med gäster. En liten men trevlig tillställning.

Nästa resa denna dag gick till Blå hallen där nobelmiddagen hålls. Om ni sett nobelmiddagen på TV har ni sett en trapp där talaren står. I den trappen stod vi helt stilla i en timma på varsit trappsteg! Med blicken fäst långt borta i salen och svetten rinnande längs ansiktet gick en timme låååååååångsamt. Men vi klara det utan någon som svimmade. Jo sen har Prinsen gått 1 meter ifrån mig ! Denna tillställning hette "Water Price". Ett pris som delas ut till en person som gjort något bra för miljön. Det var någon filur från något land lång från oss som fick pris för att han ahde kommit på ett sätt att spola på som inte drar så mycket vatten om jag inte mins fel men jag kan ha fel...
Kul att ha spelat i blå hallen!

Sen var väl den dagen klar.

Inga kommentarer: