måndag 1 juni 2009

Högvakt nummero 20

Ja då har man fyllt jämt i antal högvakter. Jag har ridit 20/22 högvakter hittills Nu har vi kört på med 5 på raken och har en dags uppehåll med rep och Fig i morgon men sen kör det igång igen. På onsdag rider jag också vad jag vet. Fredag däremot har vi konsert i Eskilstuna och Strängnäs, ska bli skönt med lite annat än bara högvakter. Detta blir de sista högvakterna innan sommarbetet. 6 juni firas givetvis på slottet med oss i täten och sedan skos hästarna av och släppa på ett grönt och skönt sommarbete. Vi får se hur många hästar som överlever denna sommaren. Det är vanligt att de kommer tillbaka med några sår eftersom det är i hagen det slåss om rang. Krut, eller den kokta moroten som jag kallar honom :), red jag idag. Han är en av de minsta och mest lugna hästarna i stallet när det gäller i boxen. Men i ledet ska han då bestämma över alla. Öronen bakåt och bits gärna. Man får vara alert hela tiden för att hinna dra i honom innan huggen träffar. Han är en riktig motsats till kära Kaskad. Som jag skrivit tidigare är inte Kaskad den mest populära hästen i stalle. Jättebra att rida med en galning i boxen. Nu går allt mycket bättre och jag är aldrig rädd numera när jag befinner mig hos honom. jag har lärt mig honom och han har lärt sig mig. han lyssnar och vågar inte säga emot för då vet han att han får ont.

Nu ska jag fortsätta studera lite politik inför söndagens första val för min del! God natt!

1 kommentar:

Frida sa...

Naw, plågar du de stackars hästarna så. Sånt får man inte göra, fy fy Anna :)