lördag 11 januari 2014

Om mitt engagemang - Intervjuad i en podcast

Jag fick vara med om en häftig grej i fredags. Nu är den publicerad och jag har lyssnat. Jag är nöjd så nu får du också lyssna. 

Frida och Diana från Du, jag och Världen
"När åker du till Japan"
"21 Januari"
"Bra då hinner vi intervjua dig i vår podcast!"

Det var konversationen som ledde till dagens avsnitt i podcasten Du, jag och världen av Frida Johansson och Diana Drewstad. Ett härligt initiativ med diskussioner om det mesta. Deras bidrag om tankar och åsikter till en bättre värld. 

En häftig upplevelse och en tankeställare för mig själv. Varför är jag engagerad, vad bottnar det sig egentligen i? Frågor jag inte riktigt hinner tänka på mellan möten och projekt. Nu fick jag gå in i mig själv och ta fram det. Det borde alla göra oftare!

Jag delar med mig av tips till engagemang och projektledning. Jag berättar om mitt arbete "Ungdomsinflytande nu!" och om varför det är ett så bra projekt. Jag pratar om mitt Välgörenhetsprojekt - Hjärta för Afrika, det som ligger varmast om hjärtat. Jag gör en djupdykning i vart mitt engagemang började, nämligen i UKM och jag tar upp att jag nu är engagerad i Kulturens Bildningsverksamhet och RUM - Riksförbundet Unga Musikanter. Vad mer hinner vi ta upp på 35 minuter? Varsågod och lyssna!

Du hittar podcasten här

Tack för möjligheten att få vara med Frida och Diana!

Inga kommentarer: