tisdag 21 januari 2014

Lilla My och jag påväg mot Japan

Efter en fullspäckad helg och lång natt med jobb och packning sitter jag nu på flygbussen mot Japan. En resa jag väntat länge på. 

Vi är 9 stycken från Sverige som kommer vara med i ett utbytesprogram tillsammans med 9 andra länder. Jag hoppas på många intensiva diskussioner, vänner för livet och att få lära av de andras kulturer. 

Igår hördes jag i P4 Värmland Eftermiddag när jag pratade om programmet. Ni hutar min intervju 1 timma 12 minuter och 55 sekunder in i programmet. 

Timmarna före flyget är alltid de jobbigaste tycker jag. Oron över att veta om allt är med och känslan av att lämna Sverige. Den tynger ner och döljer energin som fanns igår. Men jag vet att känslan ändras. Nät vi lyfter och jag tittar ner på vårt avlånga land, ja då är energin där igen. Synd bara att jag sitter fast på ett flyg i 10 timmar bara. 

Vi kommer ha varken mobil- eller internettäckning så det blir en tyst resa här på bloggen. 

Jag är åter i Sverige den 14 februari. Säkerligen helt utpumpad men samtidigt fylld med nya perspektiv. 

Låt Sverige vara minst lika snörikt och vackert när jag kommer tillbaka! 

Inga kommentarer: