fredag 5 november 2010

A long friend

Hemtentan är en stor del av mitt liv nu. Slutdatumet börjar närma sig med stora steg. Ju mer jag skriver ju längre blir tentan...

Sova äta plugga. Sova äta plugga. Ja det är bara att konstatera att mitt liv kommer se ut såhär några år framöver, troligen. Det är kul att lära sig nya saker, problemet är bara att det är mycket som är kul att lära sig. Nästa vecka ska jag till Linköping för att för andra gången träffa afrikagruppen. Vi kommer fördjupa oss mer i solidaritets organisationer och helst ska vi ha kommit på ett fördjupningsarbete. Jag vet inte riktigt vad det är jag vill få ut mest av på min resa än. Afrikas musikkultur har alltid intresserat mig och jag ska kanske fördjupa mig i det. Eller jämföra olika kulturer. Jag tror att Afrika är mycket bättre på oss vad det gäller gemenskap och att hålla ihop familjer. Det kanske är det jag ska fördjupa mig i? Jag får nog ta och fundera lite mer på detta innan jag bestämmer mig.

Nu är det hemtenta som gäller så det är bara att hugga in i historiens olika tänkare och människosynens utveckling.

Jag vill också välkomna vår långa familjemedlem. När jag och Axel var i Tallinn under föregående helg lyckades jag finna en lång vän som nu pryder ett hörn i vår lilla lägenhet. Herr Giraff på ca 150 cm välkomnas nu av oss alla.

2 kommentarer:

Karin Stenqvist sa...

Jag vill se kort på herr Giraff!

Anna sa...

Då får jag ta mig i kragen och fota honom för att sedan göra honom offentlig här!

//anna