lördag 27 november 2010

Advent

När almanackan börjar fyllas med julkonserter, ja det är då julstämningen sätter till för min del. Det är spring hit och spring dit, lite jultoner spelandes på var ställe. Men ack vilken stämning att sitta där i orkestern och avnjuta julens vacka toner som tillsammans klingar ut med hjälp av ett hav av musiker.

I morgon går första julkonserten av stapeln. Kulturskolan i Karlstad firar 50 år nästa år och för att fira det har man satt ihop musiker från nu och förr till en stor symfoniorkester och blandad kör. 18.00 i Domkyrkan för den intresserade.
Nästa helg har hemvärnets muskkår konsert i Baptiskyrkan i Karlstad, den traditionella julkonserten de har för att sprda stämning i Karlstad. Tid meddelar jag här senare.
Sedan har Kils paradorkester årlig julkonsert i Kil lite senare i december, tid och rum meddelar jag senare.

Men nu ska adventsljusstaken upp i fönstret och i morgon tänder jag det första ljuset när jag avnjuter morgonens frukost med hemmabakat bröd.

Inga kommentarer: