onsdag 6 oktober 2010

Inte lätt när det är sårt

"Ordet får således den ovanliga status att det är varken entydigt, tvetydigt eller flertydigt OCH samtidigt är entydigt, tvetydigt och flertydigt" Ordet kultur

Det är inte lätt att läsa om kultur och svara på frågan vad kultur är när svaret själ säger emot sig själv.

Jag plugga och står i, har haft två repetitioner till med kören och hittills jobbat på löfbergs lila arena två gånger. Men det som ligger närmast nu är min distanskurs.

Utöver kulturvetarprogrammet som jag läser på universitetet i Karlstad ska jag också nu läsa en global reskurs på distans med 4 träffar på skolan. I morgon tar jag mammas bil och åker till Linköping för att sova kvar till på lördag. Det ska bli kul att få träffa deltagarna jag ska resa med och lära känna nya människor. Flygbiljetten är bokad och vi åker i januari så nu brinner det i knutarna.

Men om jag ska hinna plöja igenom det danska häftet måste jag fortsätta nu.

Inga kommentarer: